Saturday 6 February 2016

Rumours



Spread the rumours. Apa benda maksud 'rumours'? Rumours tu maksudnya khabar angin. Aku bukan nak jadi kamus oxford bergerak ke apa. Manusia ni, kalau dengar khabar angin mesti senang percaya. 1/10 je kot yang takkan terus percaya bila dengar khabar angin. Kalau khabar angin tu betul, ia dah jadi fakta tapi kalau khabar angin tu tak betul jadi apa pulak?? Ia akan jadi fitnah. Sebagai manusia yang beragama Islam, mesti kita dah tahu kan apa hukum menyebarkan fitnah. Yes,haram dan berdosa. Kenapa aku tiba-tiba cakap pasal benda ni? Hari ni adik aku balik rumah cuti CNY. Then, dia cakap dekat aku 'tahu tak dekat asrama kecoh akak dah bertunang'. Serious aku terkejut gila. Haha bila masa pulak aku bertunang? wow betul cerita dia. Kalau sebar berita sensasi or gosip murahan dekat asrama memang cepat betul tersebar. Bertunang? Memang tak la aish. Memandai betul budak-budak ni reka cerita. Aku elok je dekat rumah ni layan lagu 'change me' sambil memikirkan nasib diri. Baru nak bahagia stay rumah lama lama, dengar pulak macam macam cerita dekat asrama. Dah malas nak kisah malas nak ambik tahu. Let bygone be bygone. Okay okay nanti kalau aku tunang or kahwin, aku inform dekat korang eh budak-budak sekalian. Sibuk sangat nak korek cerita orang lain, hidup senyap senyap dah la.

No comments: