Thursday 21 January 2016

Done.

Assalamualaikum. Lama betul tak update blog ni lama jugak la menyepi kan? Sebenarnya, wifi ada masalah sikit dekat rumah and data aku pun dah habis. Jadi, aku buat game kecil-kecilan la, cabar diri sendiri boleh ke tak hidup tanpa internet. Cabar okay? Result? Alhamdulillah, dah lebih sepuluh hari hidup aku tanpa internet, hidup bahagia aman sentosa je aku ni krohh. Internet takde takpe bro, takde tv mati ternganga kot aku ni nanti. Abaikan. Takde tenet, aku cari hiburan lain.

Pasang air-cond, bukak lappy lepas tu layan movie Suckseed, Dark Skies, Life of Pi, The Gifted Hands, The Man from Nowhere dan ulang seribu kali drama korea, School 2015. See? Hidup mesti diteruskan walaupun tanpa makhluk yang bernama internet.

 FYI, aku dah dapat lesen L *weee* okay la tu daripada takde lesen langsung. Tapi aku nak bagitahu cerita sebelum dapat lesen tu. First thing first, six-hours-talk. Aku bangga la jugak sebab dapat dengar ceramah tu dari awal sampai akhir. Niat keji nak main phone sepanjang ceramah, tapi aku tak buat. Jujur, slot pertama aku sakit kepala tahap giga. Sebab? tak bawak spek, jenuh paksa mata tengok slide dekat depan. Lepas je habis ceramah 6 jam, aku dah macam sotong, penat mendengar. Nak faham lawak orang tua pun satu cabaran bagi aku. Loghat kelantan pekat weyy, aku tak faham pakcik since aku bukan 100 peratus asal kelantan, baru setahun pindah negeri ni kot. Aish. Ceramah sekali seumur hidup.

Lepas tu, kena ambik ujian. Sebelum ujian tu, abah asyik bagi serangan mental dekat rumah. Asal aku rehat kejap, mesti dia tegur 'awak kalau fail ujian tu tak payah repeat, tak payah ambik lesen'. Abah asyik bagi aku ancaman kejam. Hakikatnya, dalam sejam aku baca buku memandu dengan buku soalan, aku ambik 10 minit je nak rehat. Tapi, dang dang dalam 10 minit tu jugak abah jenguk aku.

 ~Dengarlahhhh, jeritan batinku~  

Keputusan ujian? Alhamdulillah aku dapat 50/50. Full mark aip aip. Lulus *ngeee* Syukur, dapat jugak buat abah umi bangga,gembira walaupun sekejap. Tak sia-sia abah ugut aku macam macam. Nasihat, jangan lupa bersyukur. At least, buat sujud syukur. Allah janji akan tambah nikmat kepada orang yang bersyukur. Ingat tu. Wallahualam. Bye :)                                                                





No comments: