Saturday 23 January 2016

Masak

Bismillah. Alang-alang dah ada dekat rumah ni kan baik buat benda yang boleh bagi faedah sikit. Sebagai manusia yang bergelar 'perempuan' jadi wajib la ke atas aku untuk belajar memasak. Semalam aku tiba-tiba teringin nak makan bergedil. Ye tahu, mengidam. Disebabkan malas nak suruh umi buatkan, aku tanya pakcik google jela. Jujur, ni kali pertama buat bergedil and hopefully menjadi la. Kiranya acah eksperimen dapur panas gitu. Result? Alhamdulillah jadi. Aku malas nak share resepi sebab korang boleh baca resepi yang lebih kurang sama dekat blog lain. Resepi yang aku refer, dalam blog Fatin Liyana. Since dia seorang doktor, jadi semua entri yang Dr Fatin post boleh dipercayai. Nak tengok rupa bergedil yang aku buat?? Ada rupa macam bergedil? Adaaa. Bakal isteri mithali kayy :)
ubi kentang


mix all ingrediants




No comments: