Thursday 7 January 2016

Tennis :)

Assalamualaikum.. Entri kali ni aku nak cakap cakap sikit pasal sukan yang paling aku beria sangat layan tak kira siang malam. Sebelum tu aku nak pesan, kalau rasa tak suka sukan tak payah la penat penat baca ye. Kenal tak Novak Djokovic dengan Serena Williams?? FYI, they are the most outstanding tennis players a.k.a world champion for single category. Yess, aku memang peminat game ni (tenis). Dulu aku yang paling tak suka bila abah dengan kakak aku bukak tv lepas tu layan tenis. Tapi akhirnya, aku pun terjebak sekali. Sebab? Masa aku tengok game Maria Sharapova tak silap aku, tiba-tiba hormon adrenalin dalam badan aku ni naik mendadak, sejuk aih kaki tangan aku macam aku pulak yang main. Sejak tu aku start follow sport ni. Single category for men,I prefer Novak Djokovic from Serbia. world ranking? number 1. Game dia consisten dari awal sampai akhir. Consistancy is essential in tennis. Dia mula main tenis masa umur 4 tahun. Alahai. Aku masa 4 tahun, baru nak belajar berlari nak pegang racket mimpi sampai bintang la nasib baik ada cerita anak-anak sidek, dapat la jugak tengok raket bercakap -...- by the way, background Djokovic bukan tenis. None of his family plays tennis.Passion dia dekat tenis ni tinggi menggunung sejak kecik. I have read his biography. musuh ketat Djokovic ialah Andy Murray. world ranking? number 2. Aku paling menyampah tengok Murray ni bila dia lawan Djokovic. sebab? Dia obviously mencarut bila dah stres. Tadi aku tengok Hopman Cup layan game Andy Murray ni. Dia kalah lawan Nick Kyrgios before semi-final. congrats Nick. applause. Single category for women, I prefer Serena Williams and Maria Sharapova. In fact, both of them are enemy. Serena Williams is a super duper world champion. Dia ada tangan bak laki, kuat aih minah ni. Serena pulak main tenis masa umur 5 tahun. She's from the USA. Bad news, Serena could not join Hopman Cup because of her knee problem. Last game Serena sebelum dia sakit ialah dekat Melbourne, final game lawan Maria Sharapova. Siapa menang? Williams lagi. 3/4 game mesti Serena menang kalau lawan Maria. Yang aku tahu,Serena ni suka buat charity, tolong orang susah. Give and take. What you give, you will get back. She's a kind-hearted person,no doubt. Next, Maria Sharapova. Masa mula-mula aku tengok dia ni main, aku impress gila. Lawa lak aih, kaki panjang macam model, tinggi 188cm sama dengan Djokovic, sikit lagi nak jejak awan and berat dia 59kg. She's from Russia. Sekarang umur dia dah 31 jadi tak pelik la kalau game dia dah tak okay.Her first serve was so powerful, speed 220 km/h. Ranking Maria pun dah jatuh ke no 4. Masa aku mula-mula layan tenis, ranking dia no 1. Faktor umur memainkan peranan jugak kot. Musuh ketat Serena Williams. Satu je aku tak berapa suka pasal Maria Sharapova ni, dia main bising gilaaa. ergh. Asian players? Ada la sorang yang naik, tapi dulu la. sekarang dia dah jatuh mendadak. She is Na Li from China. eh, I'm still proud being an Asian la.LOL. Tapi untuk WTA ni, aku tak berapa bangga sangat la dengan pemain dari Asia. Mungkin, orang asia ni tak sekuat orang Eropah. In the nut shells, I love watching tennis tournament and I will pay 100 percent attention to the game when my favourite players play. Diorang ni main untuk hidup dari kecik sampai besar main tenis langsung tak ngenti. BTW, aku punya addiction dekat tenis ni takdela sampai seteruk kakak aku yang sulung. she won't miss every game season. 





No comments: